lørdag 30. november 2013

Kom skal vi hekle...


Jeg har lurt veldig på hva jeg skulle finne på til adventskalender her på bloggen i år,
og om jeg i det hele tatt skulle ha en adventskalender, men jeg har veldig lyst til å prøve.
Det gikk jo ganske bra med krystallkalenderen i fjor, men i år som i fjor er jeg litt redd for at jeg ikke 
skal rekke å få postet alle lukene i tide, men jeg tar sjansen, og så håper jeg dere bærer over 
med meg hvis jeg hopper over enkelte dager.




Det blir hekling i år også :-)
Jeg kom plutselig på dette fine heklede pleddet til pappa, 
som jeg har lånt aldri så lenge;

At vi hekler dette sammen, 
det blir årets adventskalender!
Selv har jeg veldig lyst til å prøve og kopiere dette pleddet,
og nå håper jeg at noen av dere også har lyst til det?

Dere får dessverre ikke så god tid til å  kjøpe inn garn før jeg går i gang med kalenderen,
 men jeg håper at noen av dere finner en garnbutikk i neste uke og slenger dere med.
Hvis ikke så vil jo kalenderen ligge her på bloggen slik at dere kan hekle det senere. 

I morgen kommer det et innlegg om garntype og farger,
og oppskrift på den første ruta i pleddet.
Pleddet har 66 ruter (6x11) 
så hvis vi hekler 2-3 ruter hver dag 
så rekker vi det
FØR JUL
:-) 

8 kommentarer:

Unknown sa...

Ja 66 ruter før jul hm.ja kanskje går det skal i allefall gjøre mitt beste.Eg blir med:))))

Monica sa...

Så artig at du vil være med Kjersti. Det kan nok bli travelt dette nå før jul, men vi prøver ;-) Fikk ikke til å kommentere inne hos deg, men håper du gir meg litt oppdateringer underveis om hvordan det går, tvi tvi :-)

Anonym sa...

Så flott kalendergave:)
Skulle gjerne vært med men er ikke flink til å strikke og får dessverre ikke tid i år pga oppussingen jeg holder på med!
Nydelig teppe og bilder:)
Lykke til og ha en herlig 1 advent
Klem Merete

Marisa sa...

Lovely post!:)

fru. Lærum sa...

der må jeg melde meg ut, for jeg kan ikke hekle :-( men det var en fin adventskalender :-)

klem tone

Mor Inger`s hus sa...

For en idè,
men beklageligvis så er ikke hekling min greie, men skal bli artig å følge med.
Lykke til.

Unknown sa...

Så bra :) Jeg kan ikke hekle og kanskje nettopp derfor bør jeg prøve. Så skal prøve å henge med så godt jeg kan !

Ønsker deg en fin adventstid og nyt dagen

Klem Monica

PillePalle sa...

Kjempefint teppe! Fin 1. advent til deg :)