tirsdag 2. april 2013

Tenk det...


...at dette bildet som jeg tok 1. mai i fjor, i disse dager er å finne over to sider i Lev landlig :-))
Nei, det hadde jeg aldri forestillt meg.



Det var en av våre vanlige vårturer til farfar-huset,
hvor vi hadde fyllt opp båten med litt ting og tang, helt som vanlig ;-))



 Jeg syntes kontrasten mellom de snøkledde fjellene og gården som lå der med bar mark var så fin,
og måtte bare, helt som vanlig, ta noen bilder.



 Fjellene var snøkledt men rundt gården var det blitt vårlig grønt,
og vi gledet oss til å gå i land.



Nydelige blå fioler stod i full blomst ved "veien" opp mot huset.
Jeg husker ikke helt hva vi gjorde i farfar-huset denne dagen men vi hadde nok
begynt å forberede oss på reportasje-besøk. Utrolig hvor mye vi fikk gjort  i løpet av våren i fjor ;-)
Alltid greit med litt press på seg, og kjekt med det som er unnagjort før sommeren kommer :-))



På hjemveien måtte jeg ta et bilde av "sjåføren" også,
tror han hadde tatt mine gamle solbriller i farten, kom visst brått på denne soldagen ;-))



Gjett om vi gleder oss over at årstiden for slike dager nå ligger foran oss,
gleder oss over våren som er i emning, gleder oss til fine dager, til en stille fjord, til å plukke inn blå fioler 
og til å forberede huset og stedet vårt til sommeren.
Ja, slik håper vi det blir i år også :-))

10 kommentarer:

Jatte sa...

Så vakre bilder! for en natur...♥

Ha en herlig dag,
Klemmer fra Jatte

Trallala sa...

Fantastisk flotte bilder, dit fikk jeg lyst til å dra! Koste meg veldig med å lese om dere i Lev Landlig

Torill sa...

Nydelige bilder av verdens flotteste natur og sikkert det vakreste stedet på jord for dere Monica !
Vi er heldige vi som har fire flotte årstider, og mest gleder vi oss til vår og sommer.
Ha en fin dag! :)

Torill

Unknown sa...

Takk for båt turen :) skikkelig god stemning som alltid hos deg/dere !
Ingenting er så herlig og beroligende som vannskvulp fra en båt.

Her er nesten all snøen borte nå- bare litt snø is på jordet. Hele plenen er bar. Spennende å se om alt i beddene har overlevd denne vinteren.

Ønsker deg en strålende uke :)

Klem fra Monica

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Bildene dine er bare heeelt fantastiske Monica.Det store bildet i Lev landelig ble jeg bare helt bergtatt av og mere imponert ble jeg når jeg skjønte det var deg som hadde tatt det.Talent for fotografering også du:)))

Klem Vibeke

Anonym sa...

Nydelige bilder fra vakre Almskår som vi ser rett over fjorden fra den gamle skysstasjonen på Eidsøra hvor vi bor.Et paradis dere har der.
Vi holder på å pusse opp det gamle hotellet her.
Hadde vært kjekt å snakke / treffe dere:)))

Hilsen Mie på den andre siden av fjorden:))

Anonym sa...

Aldeles nydelige bilder:)
For et sted dere har:)
Klem Merete

fru. Lærum sa...

ble helt overveldet av bilde med det snødekte fjellene, bak det vårlige farfar huset......fantastiske bilder!

klem tone

Huset i Lunden sa...

Nydelig bilde, og reportasjen var jo så flott! Lev landlig er det perfekte bladet etter min mening, og ekstra gøy var det når det var "kjente" med denne utgaven :-)
Så fint det har blitt på glassverandaen din, herlig påskestemning der med alle de fine blomstene. Akkurat nå står min mann og jobber med å lage et bokskap à la skapet du har på verandaen. Hos oss skal det få henge i den ene stuen i Lunden, og som dør skal vi bruke gamle krysspostvindu fra et bedehus ;-)
Ha en fin kveld!

Mona

PillePalle sa...

For noen herlige bilder. Husker en fin tur over Hjørundfjord på 17. mai for 11 år siden. Det var like som på det øverste bildet. Fin helg til deh.
Klem, PillePalle