fredag 9. november 2012

Flaskepynt og ei dille


Heklede "snøkrystaller" passer også fint som flaskepynt.
Det måtte selvfølgelig prøves ut her en dag :))




Her er den festet med en gammel hyssingstump, sammen med et lite blomsterhode fra en pelargonia.
Til jul kan man feste dem sammen med noen kongler, noen julekuler eller litt granbar foreksempel.
Lurer på å hekle noen mindre snøkrystaller, som ser litt mer ut som snøkrystaller ;-),
til flaskene som skal huse adventslysene igjen i år.
Ideen med flasker til adventsstake kom fra
kreative Vibeke i fjor :-)
Kikk innom hennes blogg, og bli inspirert du også :-)
Anbefales spesielt for alle som er glad i å pynte med naturmaterialer.




Og så må jeg fortelle om ei dille jeg har fått. Nesten uten at jeg vet det selv.
Jeg har sånn etter hvert, og litt plutselig;-) hele sju tinnvaser her i huset,
pluss to i farfar-huset, altså ni til sammen.
Betyr vel at jeg samler det ;-)?




Jeg har ihvertfall støtt og stadig kommet hjem med en og annen av disse fra miljøstasjonen,
og nå har jeg altså en hel liten samling :-)

En annen dille, egentlig er det vel to diller når jeg tenker meg om,
som jeg har hatt i det siste,
skal jeg vise dere i neste innlegg.
Av de tingene vil jeg lage en liten
Loppe-gi-bort
 som dere kan delta i,
så følg med i helga hvis du er glad i lopper :-))

19 kommentarer:

Runehuset sa...

Så fine flaskene ble med heklesnøkrystallene :)

God helg!

Clara Malvina sa...

Såå fint & fiffgt! =)
Önskar dig en riktigt mysig fredag!

lavendel mio sa...

Dette ble råfint!
Har en del slike gamle brikker etter min oldemor, nå skal de frem i lyset:)
Ha en fin helg!
Hanne

Blått til lyst sa...

Nå har jeg vært borte en stund, og gått glipp av det ene innlegget etter det andre. Og det er jo for galt, men nå har jeg altså kost meg med både himling og heklebrikker :-)
Jeg har en liten stabel slike brikker som jeg fikk av en gammel dame på -70-tallet. Hun hadde ikke mye penger, og heklet slike brikker til alle hun mente fortjente en gave. Og - hun var også svært tydelig på hva de skulle brukes til. De skulle legges på mellom kaffekoppen og skåla. Slik kunne kaffedrikkingen gå stillferdig for seg, og eventuelt søl ville ikke dryppe på duken.
Var man ekte husmor, så var man ekte husmor!
God helg til deg - Liv

liven sa...

Så koselig!
Og vet du...jeg har mange diller...og flasker er en :)
ha en fin helg!

Maria - Min oldemors hus sa...

Fint! (",)
Har du mer enn sju tinnvaser tror jeg det betyr at du samler, ja. Fort gjort, det der å plutselig samle på noe. Jeg samler visst på mye...
God helg!

Gamlestogo sa...

Ååå de er fine de snøkrystallene dine!! Så flink du er!!! Og så fint de passet som adventspynt på flaskene! Rett og sett NYDELIG!!

Artig når en får en sånn dille... tinn er jo også veldig fint da :-) Hehehe jeg bor jo i kommunen med samme navn ;-)
Jeg er redd jeg er i ferd med å få en dille jeg også...
Hjelp og hjelp.....ser jeg begynner å få flere å flere messing lysestaker her i Gamlestogo...hehehe og øverst på ønskelisten står faktisk en messing kandelaber :-) (og den skal stå julepyntet på spisebordet). At det går ann...for ett år siden var jeg ikke spesiel begeistret for messing i det heletatt.... merkelig hvordan det kom smygendes :-)

God helg til deg!!
Klem Ingrid

amo sin blogg sa...

Åh, kor koseleg du har laga til.
Takk for gode tips. Eg må leite fram dei små brikkene som er tenkt til å ha under kaffikoppar. Fekk av ei tante for mange år sidan.
No veit eg kva eg skal bruke dei til.
Og diller, det er kjekt det !!

God helg til deg !
Anne-Mari

Synøve sa...

Takk for mye flott inspirasjon til å gjøre det lille ekstra med enkle grep:) Fin kreativ helg til deg:)

Huset i Lunden sa...

Så fint det ble! Nå ble jeg inspirert til å hekle slike jeg også. Takk for titten :o)

God helg til deg!

Mona

Jatte sa...

Skjønne flasker!!

Ha en fin helg,
klem Jatte:)

fru. Lærum sa...

dette likte jeg veldig godt ....så flott med den krystallen på ....advents staken min er også med flasker ( laget i fjor) ....skal se om jeg skal pynte den med noe annet i år ( takk for tips) :-)

klem tone

Indretning og ideer i sommerhusstil sa...

Super flot og enkelt ide du der deler ud af lige noget der vil passe ind i min nye stil :-) Elsker at kigge forbi din skønne blog.Knus Else

Underberget sa...

NYDELIG! Selv kan jeg dessverre ikke hekle, men har en flink venninne som forhåpentligvis tar imot bestilling:-) God helg til deg!

Anonym sa...

Så utrolig koselig det ble med den snø krystallen på flasken:)
Det gjorde seg virkelig:)
Klem Merete

Unknown sa...

det var en herlig dille! Kjempe søte små krystaller. Så flink du er! Lekkert på de flaskene:) Klem lille meg

Tante Titti sa...

De snøkrystallene dine er så flotte, at jeg måtte begynne å lete etter noen glassbrikket mamma hekla til meg for mange år siden... Og jeg fant jeg fant - etter utallige flyttelass. Stor glede i heimen!
Gleder meg til din loppe-give away...
Jeg har også en liten giveaway på gang nå, om du vil være med blir jeg veldig glad for d.
Titti-klem!

Unknown sa...

Ja- det er så fint :) koselig at du har fått deg ei dille da- eller 2 var det ja :)

Loppemarked give-away- helt perfekt !

God kveld og ønsker deg en flott uke

Klem Monica

Mor Inger`s hus sa...

For en herlig blogg. Første gang jeg er innom hos deg, men definitivt ikke siste :)

Både liker, og legger deg rett inn i bloggrullen min.

Klem fra Mor Inger