mandag 22. oktober 2012

Her blir det motsatt


For å gjøre kjøkkenet mitt her hjemme litt mer nostalgisk og koselig
har jeg pyntet litt med gammelt porselen.
To gamle tallerkener i mønsteret Grønn Anna har fått komme opp på veggen under klokka,
og noe annet favoritt-porselen er også blitt plassert rundt omkring.

I Farfar-huset har gammelt porselen lenge vært til både pryd og nytte,
men her hjemme har jeg liksom ikke fått til den rette god-følelsen i kjøkkenet,
og pynting her har liksom ikke vært noen vits i, har jeg tenkt.
Jeg har mest gått og tenkt på de store forandringene jeg har lyst til å sette i gang med,
og ikke sett at jeg kan gjøre det litt mer gammeldags og koselig ved å pynte med det jeg liker.
Jeg har en filosofi om at det meste passer inn i de rette omgivelsene,
men her i kjøkkenet må jeg tenke motsatt og prøve å gjøre
omgivelsene bedre med det rette tilbehøret.
Ikke enkelt for meg som liker å pusse opp og gjøre alt fra grunnen av,
men jeg må prøve så godt jeg kan, for det kan bli ei stund før vi begynner med noe
"grunnarbeid" i dette rommet.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ble kjempe koselig:)
De tallerkenen hadde en nydelig farge og kom godt frem på veggen der:)
Ha en herlig uke start
Klem Merete

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Å det er bare bare vakkert Monica:)Noen tips for bra oppheng for disse tallerknene?
God mandag til deg,klem:)

Runehuset sa...

Kjempefint! Tidlligere hadde jeg ikke sansen for de brune krukkene, men jo mer jeg ser de, jo finere synes jeg de er.

Ha en fin dag!

Tante Titti sa...

Nydelig, Monica!
De er virkelig flotte, og dette kan du. Ha en fin ny uke, Monica!
Titti-klem!

fru. Lærum sa...

så koselig dette var...henge nydelige tallerken på veggen :-)
hvordan henger du dem opp?
jeg har også noen av de brune krukkene og jeg bare elsker dem :-)

klem tone

Unknown sa...

Det er nydelig- liker godt den skråe panelen :)

Du kan dette og det vet du :)

Ønsker deg en flott uke Monica !

Klem fra Monica

liven sa...

Dette var nå kjempefint!!
Koselige tallerkner!

ha en fin uke :)

Bergheim sa...

Jeg syns det ble riktig så nostalgisk. Av og til må man tenke omvendt for å finne ut av ting.

Jeg har litt det samme problemet med kjøkkenet her på Bjørkly. Det er lyst og fint, men jeg savner noen varme elementer,benkeplate i tre e.l. Overskap er det ikke plass til, så jeg har satt opp noen hyller, men det blir mest rot i dem.

Men kjøkkenet her blir nok ikke prioritert med det første. Det blir helt nytt kjøkken på Bergeim, og da kan jeg mer få det slik jeg vil. I mellomtiden gjør jeg som du. Prøver å tilpasse det som er, så godt det er mulig.

Nyt dagen.

Magdalena sa...

så fint... elker disse den engelske porselenen.. og sps denne fargen! men hva henger du dem opp med?? er vedlig nysgjerrig på det! har mine stablet i et vitrineskap, og i tallerkenhyller...
goklem og fiiin ny uke!

Fågel Blå sa...

Så fiiint!
Önskar dej en fin vecka
klem Kathrine