mandag 9. juli 2012

Friminutt i farfar-huset


Friminutt for oss i  sommerhalvåret er å ta ettermiddagskaffen i farfar-huset.



Da tar vi båten og drar hit til ro og fred.



Som oftest gjør vi det enkelt og tar en kopp kaffe og litt sjokolade ute på steinmuren,
men siden vi hadde bryllupsdag dekket vi på i stua denne gangen.  



Jordbær og is smakte nydelig denne ettermiddagen,
i omgivelser som er oss kjære.



Den gamle sofaen har stått akkurat i dette hjørnet så lenge jeg kan huske.



Bildet er kjøpt på auksjon, bordet har jeg fått av min mor og gyngestolen har stått her i stua i farfar-huset.



Det ble et koselig friminutt for oss dette,
vi nyter slike stunder innimellom maling og vedlikehold.



Som vanlig når jeg deltar i utfordring hos NIB har jeg problemer med å velge ut bilder,
det beror nok på at jeg tar så alt for mange .



De to siste bildene her hadde jeg egentlig ikke tenkt å ta med,
siden jeg hadde flyttet om litt på stolene her,
men andre her i huset syntes de var noen 
av de fineste så da ble de med 
de også :))



 Favoritt bildet mitt er nok kanskje bilde nummer tre eller er det nummer en?
Hadde vært artig å høre hvilket bilde du liker best  :))

Deltar i NIB's  utfordring  friminutt med disse bildene.


12 kommentarer:

Tins roser sa...

Nydelig bidrag. Det er nostalgisk, romantisk, vakkert, stemningsfullt. Det første bildet er så fint med den gyngestolen i forkant, med det nydelige håndarbeidet. Dette er virkelig lekkert!

Anonym sa...

Hei!

Dette var bare helt nydelig:)
Likte det godt, god stemning, herlig blanding av gammelt og nytt:)
Kjempe kos

Klem Merete

h.espe sa...

Åhhh, det er bare så flott i Farfarhuset, og det må være helt fantastisk å kunne ha et slikt sted å dra til - dette kan man virkelig kallle rekreasjon!

Gratulerer med bryllupsdagen som var og ha fine sommerdager videre!

Klem fra Hildegunn

salige lavendel sa...

Så koselig det ser ut i farfarhuset, er noe spesielt med gamle hus - de har en sjarm som ikke finnes i nye hus.Gratulerer med bryllupsdagen også, det er det koseligste å feire =)

Hjemme hos meg sa...

Hei!!

Nydelige bilder du viser her- lykke til i utfordringen...

Klem Anette

ide-puffen sa...

Vakkert vakkert. Favorittbilder 1, 4 og 8 :))
Hei hopp
Randi

Blått til lyst sa...

Nydelige bilder med autentiske møbler og vakkert avstemte farger. Jeg likte alle sammen, og syntes det var vanskelig å velge. De har litt forskjellige uttrykk og på hvert sitt vis har de livets rett *S* - Lykke til - Liv

Maris Gyngestol sa...

Fantastisk bidrag!! Likte godt alle bildene, og tenker som deg at det var vanskelig å velge ut... :)

Ønsker deg og dine en god sommer, og gratulerer med bryllupsdag!
-Mari

Roser og Patina sa...

Helt nyydelig alt sammen! Jeg elsker stilen i farfarhuset. Det er så mye sjel og kjærlighet i bildene at jeg blir helt matt. Du fortjener virkelig å komme til finale med dette nydelige bidraget! Synes det er så flott at dere tar vare på gamle vakre ting. Er så lei alt nyfancy trender og dyre designermerker. Har lagt meg som følger for jeg synes du har en nydelig blogg og jeg liker det du gjør:)
Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket bilde jeg liker best, de var så fantastiske alle sammen, men likte godt nr 7.
Klem fra Ellen

Merete/Scrappeguri sa...

Nydelige bilder Monica! Lykke til i utfordringen og ha en riktig God ferie!

liven sa...

Et nydelig bidrag....og ikke lett å velge ut et bilde nei.
Kjempekoselig!!

ha fine sommerdager i farfarhuset :)

Gårdsjenta sa...

Endelig kunne jeg blir følger! :) så bra :)

Nydelige bilder du tar, så ut som et deilig friminutt :)

Rosene har samme farge som de jeg hadde i min brudebukett. Elsker den fargen :)