onsdag 11. april 2012

Verandadrømmer


Bildene av den brune tømmerveggen i forrige innlegg,
minte meg på drømmen vår om å bygge en gammeldags toetasjes veranda.



Og er ikke denne veggen som skapt for en toetasjes veranda da?
Det må jo være det farfar også hadde planer om da han bygde huset,
hvorfor skulle det ellers være ei dør midt på veggen i andre etasje?



Her er mannens skisser fra flere år tilbake; dobbel verandadør nede, 
trapp mellom verandaene oppe og nede, og vindu der det er døråpning i første etasje.
 Solcelleanlegget er inntegnet som en firkant på rekkverket i øverste etasje,
og stooor steinhelle der man går inn på verandaen.




Her er min gamle drømmeskisse, ganske likt men helt feilproporsjonert ser jeg :))
Kan nok ikke skryte på oss å være noen store tegnere noen av oss ;))



Vi har vært på verandajakt og tatt bilder rundt omkring mang en gang,
for å finne ut hvordan de bygget slike verandaer før.




Tror kanskje ikke at verandadrømmen vår blir ferdig i år,
men vi kan jo begynne litt.


 Når jeg tenker meg om så har vi begynt bittelitt,
så i år kan vi bare fortsette litt til, og så går vi små museskritt fram mot målet.
Det er slik vi gjør det i farfar-huset,
tar det litt etter litt, år for år.



Og så koser vi oss mye underveis og nyter det vi har :))



Velkommen til nye følgere, nå begynner det å bli ganske mange,
og jeg blir glad for hver gang jeg ser at det har kommet til enda en :))

9 kommentarer:

Brocante sa...

Drømme og planlegge er halve moroa det! Gleder meg til å se hvordan det blir til slutt!

Tinas bo sa...

Ljuvliga verandor!!!
Ska bli spännande att e hur eran blir... .))

Kram Tina

tonje boganes sa...

Hei
Det blir knallfint slik, tror jeg.

Kjekt du ville være med på gavedrysset hos meg
Ønsker deg en fin kveld
Klem Tonje

Heidi Stokke Paulsen sa...

Venter i spenning! I sommer skal vi tilbake til farfarhuset ditt :o) har store planer om å ligge der noen dager i telt, fiske, grille og kose oss! var der for to år sida til fots sammen med søster. Haika tilbake med din kjæres båt :) hehe storkosa oss!

Fågel Blå sa...

Åhh så vackra verandor!!!
Njut Dagen
Klem Kathrine

Lene i Annekset sa...

ÅÅÅ så fine verandaer, tror den dere har tegna til farfar huset blir kjempefin. Blir spennende å følge med på hva dere kommer til! :) Ha en fin torsdagskveld! :)

ide-puffen sa...

Herlig å drømme. Jeg drømmer også om en ala amerikansk overbygd trappetak. (?) Vet ikke om jeg får det godkjent ettersom huset er så gammelt, men det blir ikke fredet før om noen år. Blir så usikker på hva som passer til stilen på huset. Elsker slike dobbelverandaer du viser. Lykke til med planlegging.
Hei hopp
Randi

Cathrine sa...

Nydelig!
Å drømme er jo halve morroa, men så deilig når man også ser resultatet. Jeg drømmer om en glassveranda og ny trapp, større kjøkken, dusj som ikke gjør hele badet vått..hehe
Ha en fin helg
klem fra Cathrine

Merethe sa...

Jeg drømmer om å forlenge taket ut på vårt inngangsparti for så å bygge en liten balkong oppe og tak over inngangsdøra nede... Huset er gammelt og om ikke så mange årene må vi pusse opp inngangspartiet uansett :) thi hi ...da ser jeg mitt snitt til å tegne om hele. Disse var flotte da... vår blir nok ikke så stor. Men tror det kunne blitt veldig koselig. Heldigvis er det gratis å drømme :) God helg. Klem Merethe