mandag 30. januar 2012

Lørdagstur til farfar-huset


 Vi tok beina fatt og gikk til farfar-huset denne helga også, mannen ville reparere mer nede ved kaia,
mens jeg hele uka hadde gledet meg til å renne på den gamle kjelken ned dalen,
og til å ha med meg plukkekopp på turen. 



Velfyllte melkespann på kjøkkenbordet, og skinnfellen som var i sekken min er kommet på plass.
 Skinnfellen skulle brukes på kjelketuren men...



kjelketuren gikk skeis, vi gikk gjennom skaren og fikk ikke nok fart, så den måtte vi sette igjen :))
 Men helt greit å gå nedover på skaren, vi visste vi gikk fra
vinter mot vår denne dagen :))



Bratte lier opp fra fjorden, gjennom bjørke og oreskog, måtte forseres etter å ha gått ned dalen, 
med plukkekopp som dere ser :))



Litt snø her enda, på vei mot hammeren, gruer meg litt :))



Gikk bra å stoppe og nyte utsikten utover fjorden denne gangen :))



Etter å ha passert hammeren kommer vi til furuskogen, her kom også sola oss i møte :))



Tørt og fint i skogbunnen og det er bare å ta for seg, 
får skikkelige vårfornemmelser, 
her i furuskogen.



Rakk ikke å ta så mye bilder, ble mye det samme som sist ser jeg,
vi fikk nemlig overraskende besøk av min snart 80-årige far,
som var like glad som oss over at det var
så fint å gå stien nå i januar.


12 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej!!!
Tack för krya på dej hälsningen inne hos mej!
Vilken härlig tur du tar ossmed på,,, så underbara bilder Vilken vacker natur!!!!!!

Hoppas du får en fin Ny vecka
Klem Kathrine

Lene i Annekset sa...

Ja, for en natur, og for en tur! Tenk at det snart går mot vår, det er så herlig å tenke på! Du er så heldig som har farfarhuset, der er jo så skjønt! Fint du har pynta også, så fine spann! :)

Hilsen Lene

Takk for koselig kommentar inne hos meg!

Magdalena sa...

herlige bilder!! detn nydleigste sanketur...
det er rene skattekammere i skogen...
fin dag ønskes..

Underberget sa...

Så fine bilder både ute og inne! Jeg ville nok vært minst like nervøs for hammeren som du...

Unknown sa...

Så deilig å se disse bildene og påminnelsen om at det snart er vår :)
Koselig med farfar huset !

Anonym sa...

Kjempefine bilder. :) Er ikke lenge til vår nå.
Klem.

Huset i Lunden sa...

Takk for koselig hilsen på bloggen min!
Så bra at dere fortsatt kan ta turen til det flotte stedet deres! Kjempefine bilder, og jeg kjenner suget i magen når jeg ser stien dere går på :o)
Ha en fortsatt fin kveld!

LIVS LYST sa...

Så koselig! Men jammen har dere ikke mye snø... mye mer her nede. Vittig.

Så herlig bilde med saueskinnsfellen under bordet.

Torill sa...

Ja,tenk vi fikk ennå ei helg med flott vær,ganske mildt til å være på denne årstiden her på nordmøre.Sol, skyfri himmel og stjerneklart om natta.Kan ikke få flottere vintervær.Og jeg fikk prøvd skøytene mine på isen på Stølsvannet på søndag.Flott is over hele vannet.I skogen der du gikk så det jo riktig så fint og vårlig ut.Tenker dere hadde en fin tur ja.Flotte bilder du har tatt.

Torill

liven sa...

Heisann og takk for hilsen...og gratulerer med et nytt tilskudd i din familie også :o)
nydelige bilder....og jammen et bratt terreng dere ferdes i :o)
Utrolig koselige bilder i innlegget under også......takk for inspirasjon!!

Ha en fin tirsdag....og tenk i morgen skriver vi februar :o)

h.espe sa...

For noen fantastiske flotte bilder du viser - du er virkelig en dyktig fotograf!!!

Ønsker deg en finfin uke videre!!

Klemmer fra Hildegunn

Merete/Scrappeguri sa...

Bare helt nydelige bilder!
Så dere tok turen på lørdag, fulgte med i speilet denne gang også....
Må prøve å ta turen en gang på besøk.
Merete