fredag 20. mai 2011

Et blomstrende gjesterom


Den gamle døra har tattt blomsterpynt på, for å vise vei til gjesterommet som har gjenoppstått i all sin blomstrende prakt ;))


Den gamle senga blomstrer med syriner og roser, etter støvete år i den mørke gangen.


Pionene slo følge opp trappa for å blomstre litt i det lyseblå rommet nærmest himmelen.


Den lille beskjedne forglemmegeien står blå og skjønn i søte vaser.


Syrinen med sine hjerteformede blader slynger seg over det kremhvite teppet som endelig har fått komme til heder og verdighet igjen.


Blått i blått i vårt nye gjesterom.


Så herlig å endelig kunne re opp og tenne lys her oppe. Om ikke lenge venter vi gjester og vi gleder oss :))


Litt mer skal det gjøres her oppe etter hvert, og litt flytting hit og dit på ting og tang blir det nok enda. På disse to siste bildene kan du jo sjekke ut hva du liker best på nattbordet; små søte vaser med små buketter eller stor vase med store blomster?

Med god plass og mye luft omkring er det jo herlig med den store kanna med pioner da, blir verre å få plass til den under skråtaket til venstre. En mellomting kanskje?

20 kommentarer:

liven sa...

Noe så nydelig!!!
Her var det så fint at jeg blir mållaus......
Tror nok jeg hadde sovet som en prinsesse her!
nydelig med blomster på nattbordene....holder en knapp på forglemmegeiene jeg :o)

ha en fin helg tante Monica....godt jobba!!

Mamsens hus sa...

Åh, her må det være flott å være gjest.
Vanskelig å få gjestene hjem her tenker jeg. ;)
Virkelig lekkert. :)
Ønsker deg en fin kveld.

Mary-Anne sa...

Her var det virkelig lekkert :D

Lappeline ♥ sa...

Her var det virkelig flott og tenk å kunne være gjest her....heldig er de :) som får være det
Ønsker deg en fin kveld
Klem fra Lappeline

Kristina, nord i bygdo sa...

Så nydeleg gjesterom! Ja her kunne eg godt tenke meg å overnatte ;) Dei små vasane med forglemmegei i var veldig søte, min favorittblomst. Ønsker deg ei god helg ♥ Kristina

MissMette sa...

Så nydelig gjesterom ღ aldeles skjønnt... Her tror jeg at jeg hadde kommet til å sovet veldig godt :) Nydelig med det brune mot det hvite og alle de skjønne blomstene ღ Likte veldig godt den lille buketten på nattbordet, så skjønt... Ha en kjempefin fredagskveld og helg... Klem fra Mette

Mia, New Room Interior sa...

Fantastisk!! Likte best de små bukettene og lysene!! Nydelig gjesterom!! Ha en super helg! KLEM

Jenta på Laug sa...

Å så fint,akkurat slik eg likar det:)! Nydelig sengetøy og alt,her sover nok besøket godt! :)
Ha ein flott Laurdag!

Saras stove sa...

For et fantastisk rom! Likte alt! Veldig koselig var det med den lille glassflasken med blomst i på døren! Det ser ut som du har tenkt på hver eneste lille detalj :) Nydelig!

Begge blomster alternativene var fine, men jeg likte best bildet med de søte forglemmegeiene :)

God helg! Klem Sara

Solveig sa...

Noe så flott! Må være det skjønneste gjesterom jeg har sett på lenge. Så flink du er til å få alt til å passe sammen!
Veldig søtt med begge blomsterbukettene. Vanskelig å velge. Er så glad i pioner, men de blå blomstene var virkelig søte på dette rommet;o)
Ønsker deg en fin helg.
Klem fra Solveig

Mitt Landliv sa...

Hei!

Har bestemt meg for å hjelpe alle som har bedt om det, så send meg en mail med et knippe bilder så skal jeg få laget en header til deg:)

Fortsatt god helg!

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Gurimalla!! Så nyyydelig!!!! Døra var bare helt skjønn :)

charm design sa...

åå for en deilig seng,nydelig
Riktig god søndags kveld til deg også.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh - sukk - her hadde jeg følt meg virkelig velkommen!! Så nydelig du har stellt i stand for dine gjester. Blomster og lys på nattbordene og delikat sengtøy! Kjempekoselig!!
Tusen takk for koselig hilsen fra deg! Alltid spennende med den responsen, ja.
Ha en riktig fin våruke. Her er det ikke så mye som vitner om vår - mer høstfornemmelser - huff og huff.
Klem fra Hjørdis

InstatreffNorge sa...

Tusen takk for fine ord inne hos meg, det setter jeg stor pris på:)

Tar helt pusten fra meg disse vakre soveromsbildene! Er det mulig å ha det så romantisk og koselig da:):)
Elsker det øverste bildet. Det burde du virkelig melde deg på interiørfoto konkurransen hos NIB med:O)

Klem Lise

Anette Willemine sa...

Nydelig gjesterom du har laget! Sengeteppet var helt spesielt vakkert!

Ønsker deg en fin start på en ny uke!

Klem,
AW

Anonym sa...

Nydelig!Og begge bukettene var fine.Som gjest hadde jeg vært mest konfortabel med kanna med peoner, ville vært engstelig for å hvelve en liten vase i søvne:) Men det var meg det-he,he. Hilsen Toril A.

Siren sa...

Fantastisk flott, for ei praktseng! :)

Mom`s garden sa...

Så fantastisk vakkert soverom, drømerom:-)

torild sa...

Nydelig :)))))))))