søndag 20. mars 2011

Fem favorittblogger

Skal si jeg ble overrasket da jeg tittet innom Hannes dagbok og fant ut at Hanne hadde valgt bloggen min som en av sine tre favoritter. Jeg ble utrolig glad, stolt og inspirert og ikke helt fritt for at litt prestasjonsangst også dukket opp, men den skal jeg nok klare og døyve etter hvert ;))

Dette er hva Hanne skrev om min blogg:
Det skjer at jeg mister munn og mæle når jeg titter innom en blogg, men ikke ofte. Denne damen er utrolig flink og jeg ble sittende "fast" inne hos henne en hel kveld for her var det virkelig mye inspirasjon å hente!

Og det sier altså Hanne med den bloggen, det er lov å være litt stolt da :))

Har du ikke vært innom Hannes blogg så anbefaler jeg sterkt å ta turen innom, hun har et nydelig og personlig hjem spekket med detaljer hvor gamle og nye ting lever i skjønn harmoni i en ramme av lyse panelte tak og vegger. Du finner den her:




Det var ikke før ganske nylig at jeg oppdaget bloggen hennes, og en kveld jeg har god tid har jeg tenkt å ta meg en helaften inne hos henne. Se bare på dette bildet fra Hannes uteplass, er det ikke nydelig?

 
 
Så er det altså slik at jeg skal sende denne awarden videre til tre favorittblogger, men jeg tror nesten jeg må gi den videre til fire jeg altså, og den første er uten tvil Mias Landliv.
Det var da jeg oppdaget bloggen til Mia at min interesse for bloggverdenen startet. Hun lager de nydeligste håndarbeider; puter og tepper i herlige farger, for ikke å snakke om de nydelige julestrømpene hun lager. Hun har en misunnelsesverdig kjøkkenhage med alskens grønne saker og et blomsterflor man bare kan drømme om når man ikke har grønne fingre.
 
 



Har dere sett noe så nydelig? Den som hadde tålmodighet til å fullføre et slikt teppe...


Den neste jeg vil gi den videre til er Livs Lyst, denne bloggen oppdaget jeg da jeg begynte å blogge selv for ca. et år siden. Liv har en genuin interesse for det norske, gammeldagse interiøret, og med sine nydelige bilder fra sitt lyse hjem vekket hun også min interesse for dette til live igjen. Tror jeg var i en periode av stilforvirring da jeg oppdaget Livs blogg, men nå begynner jeg å komme på rette sporet igjen ;)) 
Liv har også begynt å skrive for to interiørmagasiner, og dette synes jeg det er veldig spennende å følge med på, blir nok ikke kjøpt færre interiørmagasiner framover...


Herlig gammeldags interiør med faspanel malt i lyse farger og gamle møbler like så.




Etter at jeg begynte å blogge litt selv har jeg oppdaget mange flotte blogger,  og en av de jeg er blitt aller mest glad i  er Husfruas memoarer, her er det husfrua Hulda som blogger om sine gleder i Ingeborgstua. En litt annerledes blogg synes jeg; fred og ro råder i Ingeborgstua, alltid en fryd å titte innom, nydelige bilder av små og store forandringer og masse inspirasjon å hente.




Huldas inspirasjonsrom er virkelig til inspirasjon, også for andre.



Sist men ikke minst har jeg den senere tid begynt å bli kjent med Mias Interiør. Hun har en gjennomført herlig sommerhusfølelse i hjemmet sitt med lyse paneler og brukte, malte møbler, akkurat slik jeg liker det :)) Her er jeg ofte innom og jeg lar meg imponere over Mias kreativitet; hun har blant annet fått bygget et TV-skap av to gamle dører i stua si, og hun trekker om gamle stoler. Hun gjør det også lett for den som leter etter fargekoder da fargekodene til alle rommene ligger i høyre kolonne, veldig oversiktlig og greit.




Dette bildet var noe av det første som møtte meg på Mias blogg og dermed var jeg solgt.


Ellers så må jeg få si velkommen til nye følgere, og takk for fine kommentarer det setter jeg stor pris på, skal se innom dere en tur i morgen.

I dag har vi malt første malingsstrøk i taket på "praktrommet" :))


7 kommentarer:

Junk De Lux sa...

Så moro at du tok denne på strak arm og awarden er virkelig fortjent...du har virkelig sansen for det vakre synes jeg:)
Tusen takk for alle dine gode ord...det setter jeg virkelig pris på!

stooor klem!

Forresten nydelige blogger du har valgt:)

Hulda sa...

Tusen takk for det fine du skrev om bloggen min. Jeg ble veldig glad for det. Kjekt at du synes at bloggen min er litt annerledes, det likte jeg. ;)

Mia sa...

Oi oi, hva skal jeg si, annet enn TUSEN TAKK!! Det var da mange gode ord du skriver om bloggen min, og de setter jeg stooor pris på, vettu! Og så er jeg i riktig så godt selskap også da... hihii. Tusen takk, igjen.

Sommerhuset i bakken sa...

Flotte bloggfavoritter du har valgt deg ;-) Alle fire har nydelige blogger.

Synes også at bloggen din var veldig fin. Tror ikke jeg har vært innom her før, men kommer gjerne tilbake. Likte den veldig godt!

Ha en finfin kveld!

Kristin sa...

Skjønner godt at du får award jeg! Nydelig blogg! Legger meg til som følger. Velkommen innom min ferske blogg:)

Underberget sa...

Gratulerer så mye med award!! Nydelige blogger du har valgt! Et par av dem har jeg fulgt en stund, men Hannes dagbok var ny for meg - takk for tipset:-)

LIVS LYST sa...

Så koselig og fint skrevet. Tusen takk for omtale og tillitserklæring. VELDIG gøy å lese at du har blitt inspirert til å bruke det GAMLE OG NORSKE! DET gjør meg virkelig glad.

Jeg syns blåfargen du viste oss i siste innlegg her oppe, så veldig fin ut.

Kan tipse deg om LISTA fra Jotun også. Jeg syns RISØR er litt for lilla....

Ellers har jeg jo lagt ut en fargekode på en lyseblå som vi har brukt her i huset da.

Igjen; tusen takk for kjempe fin omtale!

Klem fra Liv