fredag 15. oktober 2010

Loppefunn

Fikk lyst til å vise noen av mine beste loppefunn, da det er kåring med dette som tema på NIB om dagen.


Denne toalettkommoden var den første jeg tenkte på da jeg skulle finne ut hva som er mitt beste loppefunn, den kjøpte jeg i forbindelse med at to karer (deriblant min bror) skulle selge forskjellig som stod i et hus de hadde kjøpt. Det var utsalg i huset en lørdag, og det var mange som var innom, også jeg selvsagt. Mange hadde kikket på denne toalettkommoden, men latt være å kjøpe den da det fulgte et helt soveromsmøblement med. Jeg tok gjerne med et par senger, en ekstra kommode og to nattbord med for å få denne med meg hjem. Drømmen om å lage et koselig gjesterom tok enda mer form, men foreløpig står sengene og nattbordene lagret på mørkloftet i påvente av at et gjesterom skal bli til.

Liker så godt å tenne masse lys på denne i den mørke årstida, det er så fint med gjenskinnet av dem i de gamle speilene.

De høye lysestakene på bildet var også et lykke-loppefunn, de kjøpte jeg av en dame i Sverige for 25 kroner, hun hadde loppis i garasjen sin; det var en sommer for mange år siden, vi var på telttur og dro på loppisjakt, svingte av for hvert eneste loppis-skilt vi så, kjørte på smale, svingete grusveier og kom over litt av hvert. Bilen var rimelig full da vi durte oppover Gudbrandsdalen og jeg måtte stoppe hos den gamle mannen på Sel som selger lopper utenfor huset sitt og kjøpte en rosa liten kommode, og satt med på fanget på vei hjem. Tenker det er flere loppisfrelste som har gjort noe lignende.


De fleste av skålene på bildene er også loppefunn.


På bildene under ser du også et av mine beste funn, eller rettere sagt det var min søsters funn, hun byttet til seg denne stolen og en sofa som hører til, fra en nabo hun hadde tidligere, men ville selge begge deler til meg da hun gjorde et bedre funn selv. Jeg er kjempefornøyd med handelen. Alle ser vel at denne er vakker?


Kanskje ikke alle; min bedre halvdel spurte meg i stad; Ska du vis fram bilde tå na gammel stol'n?


Ja, så klart den e jo kjempefin, ikke sant?



Litt sliten kanskje?
Moden for en oppussing?
Eller kanskje ikke?
Vet ikke helt.



Time will show!

4 kommentarer:

Gammel stil sa...

FANTASTISK:):):)

Klem:)

Hulda sa...

Virkelig noen godbiter dette! Jeg falt for den speilkommoden. Så lekker!!

Sylvia sa...

Mye fint her ja Monica:-) Synes nok den stolen er moden for en liten omtrekkeing ja. Du fikser da det!! Men den var absolutt nydelig!!

Heidi Stokke Paulsen sa...

Måtte bare meske meg med litt loppe innlegg her før jeg tok kvelden! Herlig rett og slett!! Hvem trenger vel interiørblad når en kan bla seg igjennom så mye fint på din blogg! Virkelig moro å se, noen av loppene synes jeg å huske fra vårt loppis på stykkje? :D Himmel og hav vi solgte myyye fint der altfor billig! jaja.. gjort er gjort! Moro var det i allefall uansett!